miércoles, 7 de marzo de 2007

"Ni serveis mínims"

El servei de bussos de Barcelona es va interrompre ahir durant quatre hores. Els treballadors de la TMB demanen més seguretat als llocs de treball.
"Algun dia mataran a algun company, tots estem en perill", així de contundent es mostrava el dimecres passant, en Joan P.A., conductor de la línia 56 de Barcelona. En Joan explicava que aquest cap de setmana han agredit a tres companys, conductors de bussos de TMB, i que dos d'ells estan ingressats a l'hospital Vall d'Ebron de Barcelona. Per aquestes agressions, i les moltes que estan rebent des de fa anys els conductors de l'empresa TMB, es va programar la vaga de dimecres. Els conductors dels bussos barcelonins van fer vaga sense oferir serveis mínims durant les “hores baix” de dimecres, (franja horària amb menys usuaris), concretament de 10 del matí a 2 de la tarda.

A les 11h del matí, molts dels conductors es van manifestar a la Plaça Catalunya per a demanar a la directiva de l’empresa i als responsables de l’Ajuntament de Barcelona, una millora en l’àmbit de seguretat laboral. Els manifestants es van desplaçar fins a la Plaça Sant Jaume on van llegir un comunicat ideat pels sindicats de treballadors de l’empresa. Concretament, a la concentració s’hi van reunir molts dels treballadors en vaga, els cinc sindicats que han organitzat la vaga asseguraven que havien comptat amb la presència d’un miler de manifestants, la guàrdia urbana però, comentava que hi havien assistit unes quatre centes persones.
"Jo tinc un judici pendent, un conductor d'un vehicle em va barrar el pas i quan vaig sortir em va agredir, em vaig defensar i li vaig trencar el nas" explicava en Joan, el conductor barceloní que ha estimat ocultar la seva identitat. Sembla que la seguretat en el lloc de treball dels conductors de bussos, sigui una problemàtica que ve de lluny. Altres conductors com en Ricard Díaz, comenta que "a un company meu un cop el van amenaçar amb una destral, el meu amic va patir un xoc tant gran que mai més s'ha atrevit a conduir un bus, està de baixa". Aquests no són els únics problemes de seguretat que han patit els conductors de la capital catalana, sembla que tots i cada un dels treballadors puguin esmentar alguna anècdota sobre problemes de seguretat. Un dia, Ricard Díaz va rebre una galtada mentre estava aturat en un semàfor, tenia la finestra abaixada i un vianant li va entestar un fort cop a la cara. "Vivim en una societat que cada cop és més violenta" comentava Díaz. Els afectats i els possibles afectats comenten que una possible solució per a combatre la violència a la qual estan sotmesos molts cops, podria ser la instal·lació d'unes mampares de protecció a la cabina del conductor. Ciutats espanyoles menys poblades, com Màlaga o Sevilla, ja disposen de bussos habilitats amb cabines de protecció. A Barcelona, només hi ha en circulació un parell de bussos que disposen de cabina protectora, aquests vehicles a més, utilitzen una nova tecnologia que té en compte l'ecosistema, es tracta dels bussos que funcionen amb gas natural. Per altra banda, en el comunicat formulat pels sindicats de treballadors de l’empresa TMB, comentava que com que la majoria dels incidents de bussos s'ocasionen amb altres vehicles mentre circulen per vies inter-urbanes, proposen millores viàries on es respecti i es prioritci la circulació dels bussos, a més, els sindicats s’oposen completament a la millora que havia proposat l’empresa, consistia en instal·lar video-càmeres de vigilància a tots els bussos.

Finalment, la majoria dels usuaris habituals dels bussos de Barcelona han vist amb bons ulls la protesta dels conductors, “trobo bé que reivindiquin els seus drets i comuniquin el seu malestar” opinava un estudiant. Molts usuaris creuen que els treballadors de la TMB estan donant un servei a la ciutadania i que per tant se’ls hi ha de garantir la seguretat.

No hay comentarios: